torsdag 6. september 2012

Den utrolige reisen....står stille på vekta

Nå er det lenge siden jeg har skrevet på bloggen, men her er en oppdatering : Jeg har stått stille på vekta nå i et par mnd den vil liksom ikke rikke seg. Det skal også sies at jeg har fått problemer med levra og har hatt et slag. Er nå til utredning for slaget og levra. Vet ikke om det kan komme av litt stress i forbindelse med min operasjon. Sommeren gikk fint med mat og drikke. Hadde 3 deilige uker på fjellet med min kjære. Vi drar alltid på fisketur da. Fisk fikk vi også. 114 stk. Noen gir vi bort men beholder noe selv også. Røye og ørret resten av året ;)) Jeg har vel ikke vært altfor flink til å trimme de siste mnd. Men går meg en tur 3-4 ganger pr uke. I ferien hadde jeg 2 små turer hver dag. Kjenner at jeg har liten lyst til å gå på helsestudio,men må vel gjøre det siden jeg betaler for det hver mnd. Skal prøve å ta meg i nakkeskinnet og komme meg ut. Det var lettere når jeg hadde med meg ei venninne. Men det er ingen som gidder når jeg vil. Liker å gjøre slikt fra morgenen av iom at jeg jobber skift. Bruker nå str 42 eller 32 tommer i bukser. Har tom kjøpt meg ei dyr bukse for første gang i mitt liv, 700 kr kostet den ;) Har også funnet ut at jeg tåler mye alkohol,testa det ut i bluesen. Det var min første "fyll" etter min GBP i januar og det gikk greit. Men er fortsatt litt forsiktig med det. Kjenner også igjen symptomene på sukkerdumping. Blir fort varm,kvalm og uvel. Pøser da på med vann og det hjelper meg. Tåler nesten alt jeg nå (desverre) Men mengdene blir mikrosmå i forhold til før. Jeg har vært endel slapp i våres,brukt energien på jobb og ikke orket stort mer. B12 har jeg tatt også, 1 sprøyte hver uke i 1 mnd og den siste av de i august. Så får vi se om jeg får mer energi utover da. Har også prøvd å sykle i motvind,melkesyra kom i låra i siste oppoverbakke. Måltidene mine består i dag av: 1 skive brød med ost eller skinke til frokost, så spiser jeg med 3 t mellomrom. Knekkebrød eller rugsprø og middag. Samt at jeg prøver å få i meg frukt og youghurt (noe som ikke skjer hver dag) Protein nivået i kroppen er fint,jeg slipper å bruke proteinpulver. Kolestorolene var fine,jern har kommet seg. Ja prøvene sist var flotte. Untatt leverprøvene da. Skal ta nye igjen i morgen. Og er så glad for at fastlegen min intressere seg for dette. Han er helt topp. Og snart er det møte med 3 kjekke damer i Tønsberg. Gleder meg til å se de på tirsdag. Da skal vi til fysioterapeut og lære oss fysisk aktivitet. Hvordan jeg skal legge inn bilder på dette nye systemet på bloggen har jeg ikke funnet ut enda. Men kommer sterkere tilbake til det når hjernen min finner det ut. Ha en flott høstdag der ute alle dere som leser min blogg ;))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar